Assalammualaikum.....salam perkenalan, salam persaudaraan, salam ukhwah islamiah.

Thursday, April 28, 2011

Peringatan pertama



“wahai anak adam, Aku hairan kepada mereka yang yakin terhadap kematian tetapi masih bergembira.

Aku hairan kepada mereka yang yakin terhadap hari perhitungan tetapi dia masih mengumpulkan harta.

Aku hairan mereka percaya akan kubur namun masih tertawa

Aku hairan kepa da mereka yang yakin terhadap kehidupan di akhirat tetapi dia masih beristirihat

Aku hairan kepada mereka yang yakin terhadap dunia dan kemusnahanya, tetapi masih tenang denganya

Aku hairan kepada mereka yang alim pada lidahnya tetapi jahil pada hatinya

Aku hairan kepada mereka yang sibuk bersuci dengan air tetapi hatinya tidak suci

Aku hairan kepada mereka yamg sibuk dengan keaiban orang lain tetapi dia lupa terhadap dirinya sendiri

Aku hairan kepada mereka yang mengetahui bahawa sesungguhnya Allahmengawasinya tetapi dia masih boleh melakukan maksiat atau mereka mengetahui sesungguhnya dia akan mati keseorangan, akan memasuki kubur keseorangan dan akan di hitung keseorangan tetapi masih berjinak dengan manusia

Ketahuilah, tiada Tuhan yang sebenarnya melainkan Aku dan sesungguhnya Muhammad itu adalah hamba dan utusan -Ku ”

Petikan hadith Qudsi


cuba kite renung2 hadith qudsi nie, ada x kite terasa dengan apa yang telah dinyatakan, kalau x ad alhamdulillah tapi kalau sebaliknya,,,,hurm nampaknya kite perlu muhasabah diri membetulkan diri kita, mari lakukan perubahan sebelum nyawa di cabut.

p/s hurm dah lame aku x tulis pasal mende2 macam nie, x tau ar kenapa,,,mudah-mudahan Allah memberi kekuatan kepada kita melakukan kebaikan terhadap-Nya

No comments:

Post a Comment