Assalammualaikum.....salam perkenalan, salam persaudaraan, salam ukhwah islamiah.

Wednesday, January 12, 2011

AJL oh ALJ,,,,,,,,,,,,

assalamualaikum,,,,,,

hurm, baru beberapa hari lepas (9 jan 2011) malaysia telah di hentam oleh satu fenomena yang membahayakan seluruh umat malaysia, ini gara-gara anaugerah juara lagu yang di sensasikan oleh pihak media-media masa berarus perdana. Atmosphera malaysia ketika itu di katakan tidak setabil dek majlis melalaikan ini.kenapa majlis kemaksiatan ini di gilai oleh segenap lapisan umur, tak mengira budak-budak belum baligh, orang dewasa yang tidak sedar diri bahkan orang tua yang menghitung hari untuk meninggalkan dunia pon dok sibuk nak melihat acara maksiat ini. mengapa saya mengatakan ini majlis maksiat?? adakah penggunaan perkataan maksiat itu menampakkan kesilapan saya dalam mengetengahkan pandangan saya??





mengapa dari awal saya mengatakan anugerah ini adalah majlis maksiat? mari sama-sama kite merungkai permasaalahan ini. 
ok adakah saudara atau saudari melihat Anugerah yang paling berprestij untuk industri muzik tanah air(konon-kononyalah, saya pon x pasti). secara jujur saya tidak melihat anugerah ini (kerana pada masa itu saya dan rakan-rakan dok main futsal hahaha). berikut adalah alasan saya untuk mengatakan majlis ini adalah majlis maksiat.


1. adakah majlis ini di hadiri oleh mereka yang yang berpakaian yang mengikut lunas-lunas islam??

Surah Al-A'raaf (26)

"Wahai anak Adam, sesungguhnya Kami telah
menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu
dan pakaian indah untuk perhiasan.
Dan pakaian takwa itulah yang paling baik.
Yang demikian itu adalah sebahagian dari
tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan
mereka selalu ingat".

hurm, dah naik mual dengan "dress up" artis malaysia kite nie,masing-masing berlumba nak menunjukan "aset-aset" mereka, kalau kene tegur dengan pihak-pihak tertentu alasan mereka, "pereka feshion yang buat saya cume pakai aja". hurm itulah yang biasa kite dengar,

percaya atau tidak, sekarang berapa ramai yang mahu menutup aurat berbanding mendedah aurat, bagi mereka menutup aurat ni  x "update" bagai-bagai ar lagi tomahan mereka, itulah-inilah,ish,,

2. adakah dalam majlis itu membesar-besarkan Allah dan memulaiakan para Rasul-rasul dan sahabat.


comfom ar jawapanya tidak. ok acara nie bermula pada pkol berapa?? si luncai dan labu-labunya masuk dalam stadium nie jam berapa?? kalau set2 lelaki 2 x ap ag(bersangka baik, x kan dalam stadium 2 x ad surau an), nie kalau perempuan yang dah make up muke 2-3 jam gn bedak berbotol-botol nak g acara melalaikan nak k die orang lunturkan make up die kerana air sembahyang, jawapanya paham-paham sendiri ar,,

kalau dulu musuh-musuh islam buat berbagai-bagai program nak melalaikan umat islam, laa nie die orang dah boleh pencen sebab umat-umat islam sendiri yang buat mende-mende melalaikan ini tok saudara se islam mereka betol x?? 


pentas ajl25 di katakan stage paling besar dan lighting mereka menggunakan SD7 yang paling maju, kowrang try ar cri sendiri bende 2.


3. penari-penari yang mengerakkan tubuh mereka dengan gerakan yang menarik perhatian(mengghairahkan)

hurm, (memandangkan saya tidak tengok anugerah nie,,,) seperti kelazimanya kalau ade orang menyayi mesti ad penari-penari yang menggiringi nyayian yang x seberapa 2, konon-kononya nak mantop ar, sebenarnya banyak mende yg nak kongsi, tp apakan daya saya hanya insan lemah penuh kehinaan mempunya tugasan lain..

p/s: kalau dulu ad unsur-unsur iluminati dalam majlis nie, cube korang cari tok kali nie ad k x?? pastu boleh ar share ea,,,




2 comments: