Assalammualaikum.....salam perkenalan, salam persaudaraan, salam ukhwah islamiah.

Tuesday, February 22, 2011

asal kite,,,,,

salam sejahtera dan salam penuh agenda 1 Malaysia,,,,,,

hari tue roomate aku ade tanyer satu soalan,,,
bergini bunyi soalanya, manusia asal dari mana???

sebagai budak sains ape ag aku membebel ar pasal pertemuan air mani dengan seketul cell yang di beri nama oocyte bukan ovum ea, ovum 2 kalau dah tersenywa, ramai yang salah paham pasal mendew nie, dulu mase kat matric ad lectre tanye sape pernah kuar ovum, so ad ar 2 k 3 orang perempuan yang angkat tangan nak menunjukan dieorang subur, pastu ad sorang budak lelaki ketawa terbahak2, pastu lectre 2 pon tanyer kat budak lelaki 2 apasal die ketawa?? jawab die, sebab budak pompuan yang angkat tangan 2 dah pernah kene penetrate gan sperm!!! grrrr bijak giler mamat nie, yelah sekarang amek medik kat UKM, lectre pon mengakui hujahnya,, ape ag merah padam muke minah 2,,,,

berbalik pade tujuan asal,

setelah panjang lebar aku berhujah, membe aku cakap , hurm bukan 2 jawapan die...
adoi penat aku berhujah bukan plak???
ad lagi sowrang romet aku plak mencuba, die nie budak ekonomi, aku pon lupe ap jawapan die,almaklum ar semut jadikan snek sebab boikot twisties hahaha (ngarot)
dengan tenag romet aku yang tayer tadi cakap bukan,,,,

aku gn romet aku pon terpinga2,
dengan penuh ghairah aku pon bertanya so ap jawapannya???
tau ape die jawab??
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

,
,
  syurga


simple giler jawapanya,,, tapi ad seribu satu persoalan muncul,,,,jom kite meleraikanya

memang ar moyang2 kite dahulukan duduk kat dalam syurga(nabi Adam and Hawa), pastu kene campak kat dunia,,,

so bile tau asal kite dari syurga, kite mesti nak balek kat syurga kan, yelah dunia nie tempat persinggahan aja an?? so buat apa kite nak isi tempat persinggahan dengan perkara yang mewah2, cantik2, mahal2, sebab nanti kite akan tinggalkannya,,,,

analoginya ibarat kite naik bas dari perlis nak g Tg. Piai kat pontian johor, pastu ad berhenti dekat area KL jap drebar nak buang air dengan isi air, jew asalnya, adakah kite nak buat istana yang mewh kat kL k hias tempat berhenti 2 lawa2 dengan kos yang mahal, pastu kite naik bas 2 balek nak sambung perjalanankan kite, so kita tinggal, x nak datang lagi, buat ape kite nak melabur bende yang akan kite tinggalkan lain air kecil dan besar yang kite buang kat toilet, memang x nak pon waste produc macam 2 ar hakikatnya,,,

tapi ingat2 ar kite kat dunia nie ad tanggungjawab kite an masing2, bukan main tibai jew,,,
pelajar tanggungjawab die belajar, lectre tanggungjawab die mengajar, mak cik cleaner tugas die membersihkan kawasan jagaanya, masing2 ada watak dan peranan an, dalam masa yang sama jangan kite abaikan hubungan kite dengan Allah, nie klau hubunga dengan Allah dah x jaga, yang lain2 paham2 aja lah,,

"hari ini banyaknya masa orang kini mencari dunia (bekerja, berehat, berhibur) sama banyak masa orang terdahulu beribadat kepada Allah, dan sedikitnya masa orang terdahulu beristirehat adalah sama dengan orang kini beribadat"

akhirkata,,,,,

1 comment:

  1. ghazipasha: cm ayat pak tbligh ja. haha. tp btul r 2.sampai kat tgn mat saleh biadab, bikin desprate housewives. protes ksilapan ydbuat oleh nbi adam.mangkuk hayun seko2.

    ReplyDelete