Assalammualaikum.....salam perkenalan, salam persaudaraan, salam ukhwah islamiah.

Tuesday, March 8, 2011

benci fb

kali nie kau nak meluahkan rasi kebencian aku terhadap mereka yang ad fb, bukan sume kaki fb aku benci, tapi ad certain je,,,

mari sama2 kite tengok akan teori aku apabila berbicara mengenai masalah ini,,,,

anti fb!!!!!!

1. budak2 perempuan yang dah tak tau malu

apasal aku cakap macam ni, ok aku pernah terbaca status yang lebeh kurang macam nie
"hari ni aku period, so sape2 yang cari pasal aku aku sepak die laju2"
ade k patut tulis macam nie kat status die, tau ar 2 fb die bkan bapak die

2. suke main carut2 kat dalam fb

nie comfom ar ramai kalau, x puas hati ade je nak di carot marotkan sebagai contoh:
" bab1 ar sape yang amek boxer aku, pulangkan lah lahanat"
hah tengok mende nie aku betol2 jumpe x mereka2 cerita

3. suke tunjuk gamba yang pemakaianya x masuk akal manusia normal

yang nie lagi lagi lagi ramai, especially set2 tino (perempuan 2 untuk mereka yang tau malu), ade k patut pakai bju adek die yang umur belasan tahun, padahal umur puluhan tahun, lagi teruk pakai baju anak atau anak baju je, ish,,, teruk2, dulu time mengaji pendidikan islam dapat A++ tapi laa nie, jadi bebal plak
kalau yang lelaki pulak saje jew nak tunjukan bulu2 kat serata badan die, badan macam aku x ap jgak hahaha
nie badan macam cicak kobeng or katak beracun nak tunjuk kat orang ramai siot ar,,,

4. sume mende yang die buat nak bagi tau orang

nie pon ajak berleluasa jugak, cube korang tengok status ko rang ade macam nie x, kalau ad, comfom kurang kasih sayang
"hari nie saye sembelit, semalam makan milo macam 2 je, padan muke saye"

5. satu hari lebih dari satu kali die update status

nie ade jugak tapi kurang siket kot, mungkin die nie x ad keje agaknyer, 25 jam dok mengadap fb, so selalu die update status, dah macam diari aku tengok. contohnya:

0650 hrs
"saye dah bangun pagi yeah, mulekan hari anda dengan ceria"
  0730
"saye breakfast lempeng cicah budu, skrang nak g tempat kerje,,,,=)"
0959
"argh ngantoknyer, semalam tengok the rock beraksi kat WWE"
1700
"yeah saye nak balik rumah dah, selamat tinggal office"

6. suke meperbesarkan perkara yang kecil,,

padahal kalau die x bagi x tau kat fb, mungkin hanya 2 k 3 orang je yang tau, nie dok nak publisiti tulis kat fb, siap tag2 name ag, biar seluruh alam tahu, pelik2 manusia zaman sekaran....
"wei sial ar mamat LC td kat lampu trafik, buleh men2 bakar2 depan aku plak, nasib baek ku x bawak Fz tauke kedai moto 2, demm ar"

argh banyak ag ar yang membuatkan darah aku menyirap kadang2 tengok fb nie, mereka yang sibuk dok bercinta ag ar jengkel aku tengok, die ingat nie macam main2 masage gne phone k, hallo nie fb, there are no privicy at all ok, kalau sume nak infom kat fb, orang akan menyampah tau(tp kadang2 aku ad buat juge ghee,,) argh sudah ar, bengang aku,,,,,,

p/s cube korang cri fb aku ad dop??

moral of the story berpada2 ar berfb wei, kalau dok ngadap fb berjam2, cube compare dengan kite spend tok bace quran?? bace jam sehari bace quran?? pesanan buat aku jugak


2 comments:

  1. ghazipasha: aku pun pelik, kenapalah tahap tumbesaran depa tak pernah terbantut, kbijaksanaan plak yMandul.Super sengal.
    masa rumors fb nak ttup dulu 2, serius aku gembira. tapi ntahlah, sonyap yo.
    tunggulah, fb yang sekarang jd diari romeo(banyak tulis dari cakap) akan menjadi diari rogayah(banyak cakap) depan tuhan nanti.

    ReplyDelete