Assalammualaikum.....salam perkenalan, salam persaudaraan, salam ukhwah islamiah.

Sunday, March 13, 2011

mereka dan mereka

assalammualaikum,,,,,

hurm sebenarnya dah lama nak tulis pasal entry nie, tapi kurang perasa ar, kalau budak sekarang racun 2 x cukup ump!!! apehal plak ad uhm2 nie ingat teh boh k?? alah abende ku mengarot nie, argh lantak ar nie blog aku,bkan blog kowrang,,,

sejak akhir2 nie aku tengok kt sekelilimg aku  2 makin ramai manusia yang ad binti2 kat alam milik Allah  dok tunjuk pakaian yang mencolok mata a.k.a x menutup aurat a.k.a x cukup kain a.k.a menggoda a.k.a berbagai2 lagi ar yang buleh meruntum gelora bungkarno eh 2 stadium yang skuad K. raja gopal menang piala suzuki ish ape nie,,,,hah yang buleh meruntum gelora nafsu si pelihat. mane x nyer baju  yang die pakai 2 baju die mase belasan tahun, padahal umur dah mencecah puluhan errr bengang btol,,,,




sekarang berapa ramai yang sibuk pakai macam nie, jelek aku tengok!!

kalau buleh sape yang pakai macam nie kat depan aku nak je aku rotan2 dengan pelepah sawit macam aku kene dengan bapak aku sebab balik leawt2 petang time kecik2 dulu grrr,,,,

pastu ad plak ternd pakai tudung belit2 macam kene belit ular sawa aku tengok, sepatutunya pakai tudung tutup asset yang berharga bukan nak dedah asset yang berharga x tau ar kalau die orang rase 2 x berharga hahaha,,,,
pelik2 budak2 zaman sekarang nie, ish ape ag aku nak cakap,,

Allah ada berfirman:


yang maksudnya:

wahai anak cucu Adam! sesungguhnya kami telah menyediakan pakaian untuk menutupi auartmu dan berhiasan bagimu. tetapi pakaian takwa adalah lebih baik. demikian lah tanda-tanda kekuasaan Allah mudah-mudahan mereka ingat

surah Al-A'raf ayat 26


apebende yang die orang dok nak memperagakan hiasan diri die, kalau untuk suami die x ap jugak, nie satu dunia die nak suruh tengok, cantek sangat k macam 2, ingat die 2 angeline Jolie, victoria backem 
nak dress up macam 2,,,
ingat dieorang duduk kat hollywood, nak berpakaian macam 2,,,


"alah i pakai macam nie coz i i ikut fashion"

"u nie x update r pakai macam nie macam ustazah i tengok"

"pergh gambo i mase pakai tudung nampak macam ustazah ar, huduhnya eeee malu2"

"lah i x tutup aurat, tapi i x hipokrit, x mengumpat macam die orang yang menutup aurat"

"lah kan tiada paksaan dalam agama,mane buleh paksa2"



bende macam nie selalu kiter dengar yang terpacul dari mulut yang x sayang akan diri mereka,agaknya macam  mana die nak menjawab nanti kat akhirat eak??
mudah2 Allah memberi hidayah kepada die supaya bebawak bertaubat

No comments:

Post a Comment