Assalammualaikum.....salam perkenalan, salam persaudaraan, salam ukhwah islamiah.

Friday, March 4, 2011

semakin kite ke utara, semakin jauh selatan kite tinggalkan,,,,

assalammualaikum dan salam penuh agenda, agenda ap yang 2 kite x tau,,,,,

logik x tajuk entry aku kali nie??
ap x logik, apasal plak  ouh mintak maaf 2 jawapan korang wat ape aku nak kisah hahaa,,,
kalau tengok atlas logik ar, x kan kite menuju k utara tetapi mendekati selatan, mungkin gprs 2 rosak kot,,,
jom aplikasikan dalam kehidupan kiteorang ,,,

cube bayangkan, bayangkan cepat2 jangan x banyankan,,,,
kalau kite naik kerete k basikal k kereta lembu k dari nun selatan tanah air tu alah johor la, nak k Sg. petani k hah 2 kire utara ar, pasal ap sg. petani sebab nie blok aku hahaha,,
kan kite akan meninggalkan johor, pastu melaka, kL, perak pastu dan2 dah kat kedah,, kan selatanya kite tinggalkan,,,

cube bayanngkan lagi(apasal banyak nak bayang2 nie)
kalau seseorang 2 buat perkara jahat, yang asalnya die takot nak buat mende 2, kalau lama2 die buat die akan terbiasa dengan kejahatan dan jauh dari kebaikan, betol x?? so lama2 tiada mende yang baik akan di buat sebab dah terlupa nak buat kebaikan, ape 2 kebaikan?? nape nak buat baik??

tapi lagi best kalau kite dah menuju kpd yang baik so yang jahat kite x akan ingat an , menarik 2, kalau kite dah selau buat tahjud, bace quran, amalan2 yang sunnah yang lain, bile kite start buat, pastu istiqamah fuhh dahsyat beb....

sebaliknya kalau mule2 melewat2 kan solat, pastu solat 2 k 3 kali jew sehari, pastu seminggu 2 k3 kali solat, lama2 x sembahyang langsung, kenape?? sebab die dah terbiasa dengan meninggalkan solat, kan parah jadinya,,,,,,,,,,,

kesimpulanya betullah theory semakin ke utara, jauh selatan kite tinggalakan,,,,,,

moral of the story, janganlah ke utara hahaha(ngarut)
istiqamah dalam melakukan sesuatu kebaikan kerana Insya-Allah ada kemanisan menunggunya

p/s kepada mereka yang aku buat salah aku mintak maaf mane ar tau tanpa di sedari aku menguris hati2 mereka (pergh ayat macam jiwang plak lantak ar aku nak minta maaf jew, 2 pon kalau ad salah sialap ok)

semugha Allah merahmati kalian, salam,,,,

3 comments:

  1. sungai petani juga menjadi pilihan kau...hahaha....kita2 jewww

    ReplyDelete
  2. takpe.. aku maafkan ko wahai lamka... hak3x

    ReplyDelete
  3. ajaq pala hg,,,,nk hijrah ke sg.petani ke????
    huhuhu,,,

    ReplyDelete