Assalammualaikum.....salam perkenalan, salam persaudaraan, salam ukhwah islamiah.

Thursday, March 10, 2011

macam nie ar kawan,,,,

assalammualikum,,,,

kali nie aku nak share sesuatu yangg agak bermanfaat kpd korang, kalau ko orang menganggapnya positif ar,,,

ceritanya bermula bergini,,,,
 pada zaman dahulu kala terdapat dua orang sahabat yang hidup penuh kasih sayang satu sama antara lain die orang nie bukan gay ea,, persahabatan yang di hiasi dengan keimanan, tegur menegur dikala silap dan yang baik2 ar, pada suatu hari, mereka berdua pergi kuar, bkan kuar g jom heboh, jauh sekali clubbing mereka keluar mencari keredhaan Allah. alah macam kuar 3 hari ar,,,Insya-Allah ea set2 maidam, blan 3 nie ad jemaah nak kuar sekitar KT, blan 4 dah x bleh sebab dekat dengan final exam grrrr,,,,

dalam dok jalan2 2, mereka berbicara mengenai pelbagai2 masalahlah, dari masalah politik sampai masalah DO dalam tank hatching hahaha(bdak akua je tau) dalam dok bincang2 masalah furuq'iah nie terdapat perselisihan pendapat antara die orang. si sahabat sorang nie ahmad(bukan nama sebenar) telah bantai sorang ag (zaki bukan nama sebenar), gocoh punyer gocoh si zaki nie tewas dengan luka2,, die pun menulis kat pasir
"hari ni sahabat baik aku telah membantai aku, aku sangat sedih"

ingat nie,,

lepas 2 mereka ber dua meneruskan perjalanan, sampai satu ketika mereka tiba di suatu air terjun yang menarik lalu die orang pon mandi sakan, tiba2 si zaki nie krem so lemas ar die dalam air, si ahmad yang melihat lantas menyelamatkanya, so terselamat ar zaki dari maut 2, lepas 2 si zaki tulis kat batu
"hari nie sahabat baik aku telah menyelamatkan aku dari maut"

hurm lebih kurang macam nie ar ap die tulis, tapi nie batu bersurat der,,,

si ahmad memarhatikan tindakan si zaki,lalu bertanya
mengapa engkau menulis di batu dan sebentar tadi menulis di pasir,
zaki pon menjawab
semasa ko membantai aku, aku menulis kt pasir agar bila di tiup  angin ia akan ilang, dan aku harap inya akan hilang dalam ingatan aku kerana ko sahabat baik aku, manakala sebentar tadi aku menulis di batu kerana engkau telah menyelamatkan aku, dan aku menulis di batu kerana ia akan kekal dengan harapan ia akan kekal dalam ingatan aku dan hati ku,,,

setelah mendegar penjelasan si sahabat tadi si ahmad pon memeluk zaki penuh erat dan meminta maaf mengenai perselisihan yang mengakibatkan pergaduhan sebentar tadi, die sedar bahawasanya die telah berlaku melebihi batas2 sebagai seorang sahabat,,,, 

2 comments: